De laatste week - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Marcel, Wieralda en Alana Nagel - WaarBenJij.nu De laatste week - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Marcel, Wieralda en Alana Nagel - WaarBenJij.nu

De laatste week

Blijf op de hoogte en volg Marcel, Wieralda en Alana

15 September 2013 | Zuid-Afrika, Pretoria

Zondagavond, de laatste week is aangebroken. Gisteren op safari geweest naar Pilanesberg, om 5u ging de wekker en om 6u stond de gids, Piet, voor de deur om ons op te halen. Na een rit van bijna 2 uur met de nodige indrukken onderweg kwamen we aan. We hadden aan Piet een hele goede gids, hij wist veel van de omgeving, de dieren en ook van de ontwikkelingen in Zuid Afrika van de afgelopen jaren. We hebben van de big five alleen de olifant (op afstand) gezien, verder hebben we heel veel mooie dieren en plekjes gezien, al met al was het een hele mooie trip.

Morgen staat de braai op het programma, met de andere 3 adoptiegezinnen hier bij het guesthouse, moet wel gezellig worden. Leuk om ervaringen uit te wisselen en om te zien hoe de kinderen met elkaar omgaan en zich ontwikkelen.

Dinsdag misschien wel de meest indrukwekkende trip, tijdens de Sowetotour gaan we ook de kindertehuizen van Alana en Magen bezoeken in Johannesburg. We hopen ook de nodige verzorgers en vrijwilligers te ontmoeten om met ze te kunnen praten.

De dames hebben inmiddels de nodige markten bezocht en zijn zeer zeker geslaagd, hopelijk komen we niet over het gewicht van de koffers en komt alles door de douane en ongeschonden op Schiphol.

Het is heel fijn en leuk om te zien hoe de ontwikkelingen gaan van Magen, ook samen met zijn zus Alana en met opa en oma, we zijn er heel trots op en dankbaar voor hoe het tot nog toe allemaal gaat.

• 15 September 2013 - 20:57

Sander En Machteld:

fijn om te horen dat het zo goed gaat met jullie! leuk om jullie verslagen te lezen, roept veel herinneringen op!
    geniet van de laatste dagen!

groet van Sander, Machteld, Urma, David en Sifra Groeneveld

• 15 September 2013 - 21:18

Astrid:

Leuk te horen hoe intensief jullie bezig zijn! ook een prachtig land om dat te doen.
    Veel plezier nog samen in de laatste dagen van het land van jullie kindjes... op deze manier kunnen jullie de kids op enig moment toch het één en ander later vertellen.

lieve groeten,
    Assie

• 16 September 2013 - 10:01

Arie En Marieke:

Wat een mooie foto's!!! Echt genieten. En nu alweer de laatste week. Veel plezier nog!
    Groetjes Arie&Marieke&Joshua (yahoo)

• 16 September 2013 - 20:10

Josee:

Wat een beauties, die kinderen van jullie, echt genieten! Pilanesberg is ook schitterend he? De krokodil hebben wij niet gezien, wat gaaf! Groetjes, Josee

• 17 September 2013 - 13:04

Marije (yahoo):

Geweldig verslag, wat leuk en mooi om te lezen hoe alles gaat. Magen lijkt me wel een lieve doerak! :)
    Prachtkinderen hebben jullie.
    NOg even flink genieten van dit mooie land, super die foto's!

Groetjes Marije

• 17 September 2013 - 14:50

Reinalda Mazier:

Wat is het toch leuk om dit zo te volgen vanuit Nederland. Enne..die foto's van die dieren zijn mooi, maar die van jullie kinderen zijn gewoonweg Prachtig!! Nog even genieten daar! Groetjes familie Mazier.

• 17 September 2013 - 14:58

Miranda Uittenbogaard:

Wat een prachtige foto van broer en zus samen.
    Nog veel plezier de laatste dagen in Zuid Afrika.
    Groet, Miranda (yahoo)

Alweer een maand thuis.

21 September 2013

Thuis

19 September 2013

Laatste avond in Zuid-Afrika!!!

17 September 2013

17 September 2013!!!

15 September 2013

De laatste week
Marcel, Wieralda en Alana

Hallo allemaal, Leuk dat jullie ons weer volgen, opweg naar ons tweede afrikaanse wonder en broertje of zusje voor Alana. Onze papieren kunnen ieder moment aankomen in Zuid-Afrika en het echte wachten is dus begonnen. Wachten op HET telefoontje dat we weer mogen afreizen, om een kindje in onze armen en hart te mogen sluiten. Wanneer er ontwikkelingen zijn zullen we het zeker laten weten.

Actief sinds 20 Mei 2012